BMI

BMI - Body Mass Index. Hur mycket kan man lita på det?
Självklart ska man ta "resultatet" med en nypa salt och använda sitt sunda förnuft.
Men hur många hänger inte upp sig på dessa siffror och tror att de
behöver gå ner massor i vikt?
__________

Är så mycket vikt och träningsnoja nu bland mina bekanta och vänner.
Hälsosamt eller skadligt?
De flesta jag känner vill gå ner i vikt, men jag vill gå upp i vikt.
Hur försiktig ska man vara när man pratar om sånt?
__________

Själv har jag gått ner i vikt, igen. Upptäckte hos min kära mami att jag gått ner i vikt.
Men sedan gick jag upp lite igen, vilket kändes bra.
Men idag på jobbet, av en händelse, så upptäckte jag att jag gått ner dom kilona igen.
Dock säger mitt BMI att jag är normalviktig, fast jag är inte långt ifrån underviktig..
På denna bild väger jag mer än vad jag gör just nu. Be nice.


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0